Friday, March 4, 2011

Aku dan Si vuduhh...

eRK!!

Tetibe jerk aku tewingat tentang seswatuu...

Seswatuu yg berlaku waktu aku study onibesitik di utara tanah air satu ketika dulu..

Time tu adalah zaman kegemilangan bagi PENDRIVE2 di seluwohhh dunierk!

Dan kala itu juge adalah zaman kebangkitan segala virus2 internet yg bersedia membaham segala hasil usaha aku selaku student terbaek dikala itu.

Macam dah menjadi suatu lumrah bagi semua budak2 unibesiti yang xmao laptop mereka di 'hack' oleh si virus, mereka rela pegi ke Cyber kafe atou lebey synonym dgn nama CC ku Cc mu jua setiap hari semata2 nak 'clean' kan virus dr pendrive mereka...
 
Aku adalah tegolong dlm golongan manusia yg pemalas nak gi CC..
Bukan stakat malas, malah blh juga tergolong dlm golongan kedekut .
Huihhh.. gile kaya mamat CC tu kalo dah sorg kuar 2 hengget nak scan virus..?

So aku akan buat2 yakin yg ape jua virus dlm intenet tu takkan beminat dgn pendrive aku.

Ye,

cuma pendrive aku seorang saje.

Tiba masa nye satu ketika, 
keinsafan datang dan hati aku telah terbuka untuk pegi ke CC....
Seperti yg korg taw, (atau pada sesapa yg xtaw ni aku nak habaq mai....)
CyberCafe slalunye akan sediakan satu PC khas kat bahagian dpn kaunter tu untuk org2 yg nak scan pendrive mereka.. 
so pada sesapa yg dtg nak scan, terus gi straight kat PC tu, cocok pendrive and click 'scan virus'..

Seperti biase, aku dgn yakin bejalan kearah PC tesebot.
melakukan step2 yg sepatutnye dilakukan utk menye'scan' virus........
Aku cucuk pendrive,
click kat button scan tuh,



dan tunggu..............



dan tunggu...................................



tunggu..........................................




Tetiba,
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
AKKKKKKKKK!! AKKKKKKKKKKK!!!!





Bunyik ape tuh??




Nyaring! 



Bingit!!





AKKKKKKKKKKKK!! AKKKKKKKKKKKKKKK!!



Hoh!?
Bunyik tu dari PC yg aku tgh scan pendrive aku nih.

Tapi nape dia tetiba mengeluarkan bunyi kuat dan nyaring ibarat suara syaiton??

Aku pandang screen,




"1 virus found!"AKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!

"2 virus found!"AKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!



dan seterusnye.................



Kamu bayangkan kalo ade 100 virus yang berjaya ditemui???


Setiap satu virus yg kluar tu akan diiringi bunyik SI BUDUH virus detection!



Aku panik! 

Malu! 

Tergamam!

Terpaku aku berdiri didpn PC...........

Dan bunyik itu tak habis disitu............

Ia teruss berbunyik,

AKKKKKKKKK! AKKKKKKKKKK!! AKKKKKKKKKKKKKK!!!

Kalau la aku ade tangan yang blh berfungsi ibarat tukul,

dah lame PC tu jadik arwah.

Masalahnye ia tak mungkin berlaku!

Aku teruskan kepanikan aku.

Kakak yang jaga kaunter CC tu buat-buat berlakon seperti orang yang Pekak badak.
.
.
.
.
.
.
.

Kak,
ape dosa saya pada akak hingga sanggup akak perlakukan saya sebegini rupe??

Kenapa??

Why kakak CC?

Tim Kai Yaaaaaaaa??

Kakak CC tahu tak ape hukumnye membiarkan seorang gadis suci seperti saya diselimuti ke malu-malu yg teramat sgt? hah?



Boley masuk neraka kamu tahu.?!!

Huhu.............

Dan bunyik itu terus  bergema ke segenap penjuru CC tersebut.

AKKKKKKKK! AKKKKKKKKKKK!!AKKKKKKKKKK!!

Aku buat-buat pandang jam dinding dan berpura-pura bukan aku tuan punye pendrive tesebut.
Walopun aku berdiri betul2 didepan PC ituh, 
masih aku nak tak mau mengaku itu pendrive aku.

Tetiba aku dengar suatu suara.
Suara manusia yang berdarah panas,
kejam.
evil.
Dia hanye bertanyakan satu soklan.
Soklan yang mampu membunuh naluri  kemanusiaan aku.
Dua orang mamat yang berkongsi sebuah PC sedang enak menye'surf' intenet 
(alaaa....aku tahu kamu berdua tgh sengkek, atau pun kamu kedekut seperti aku juga)
salah seorang drpd mereka bersuara,
.
.
.
.
.
.
.
.
"HAI KAK..........





TERNAK VIRUS KERRR??"
.
.
.
.
.
.
.
.
dan soklan tu disambut dgn ketawa kecil sorang lagi mamat rakan kongsi PC tesebut.
.
.
.
.
.
.


Ohhhh................. DAMN mu!!



P/S : Sampai skrg aku tak taw kenapa aku tak mintak je kakak CC yg kejam tu utk off kan speaker PC.

Hmm... semoga kakak tuh berjaya diberhentikan oleh bos dia demi keamanan manusia sejagat.   

No comments:

Post a Comment