Tuesday, February 15, 2011

F............Merdeka!

Ade sorang kawan aku bernama F.

F sorang yg nmpak cam ganaz tapi dia agak straight the bendul.

Aku masih ingat malam itu....
31 ogos 2005.
Aku dan F masih bergelar student di kala itu.

Ye. tahun 2005.

Nape?? 

Nak kate aku tua la tuh! Ngeng!

............................................


OK sambung cite. 

Malam itu.....malam merdeka..... 

KAmi berkobar2 menyambut kemerdekaan dgn havoc nye di padang unibesiti.

Siap ade keje api, (firework) lagik. Kellass...kowang aderr?? hehe..

OK sambung cite lagik.

Mmg aku, F dan se entire unibesiti bergumbira dan berjimba jimba la di kala itu.

Habis sahaja upacara mengira sampai sepuluh (aku nak proceed mengira sampai no 11, 12, 13 tapi tak dann) dan keje api berkumandang diudara dgn percikan bunganye, lalu kami (aku dan F) mahu pulang semula ke kolej.

Sedang kami berasak2 beredar dari padang ke asmara asrama...

tiba-tiba aku panik!
.
.
.
.
.
.
.
.

Mane F??


Puas aku toleh ke kiri, ke kanan,
ke kiri lagi dan ke kanan.....
kanan dan kiri dan kanan lagik.....

Of course aku takkan mendongak ke atas.
mane munken F boleh terbang secara tiba2??

Dan lebey kurang 3 minit kendian barula aku terfikir mahu memandang je bawah.

Dannn.......

Yes! aku nmpk F
.
.
.
.
.
.
.
.


Dalam longkang!!!

Sory F..Otak aku lambat ckit berfungsi di waktu itu.

kalo aku taw ko akan tejatuh sebab langkah ko tak dapat melepasi longkang besar itu,

sudah semestinya aku akan mewarning agar ko lebey berhati2 F..........!

Bukannye dgn melangkah longkang secara membabi buta..........

Oh F............

dan paling mengharukan aku lagi,
walopun kau dlm kesakitan,
kau masih tabah berbaring didalam longkang besar itu menunggu dgn saba sehingga bantuan tiba...


dan di tgn mu masih tergenggam erat bendera malaysia...........


ya, berbaring didalam longkang besar sambil memegang bendera bukanlah sesuatu yg cool F.........


dan bendera itu masih setia bersamamu sehingga kau diusung ke ambulan...........
.
.
.
.
.
.

OH F...............

No comments:

Post a Comment